ChiangMai en jungletocht - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Jan en Gea Lammers - WaarBenJij.nu ChiangMai en jungletocht - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Jan en Gea Lammers - WaarBenJij.nu

ChiangMai en jungletocht

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gea

04 November 2014 | Nederland, Vaassen

Inmiddels zijn we zaterdag per trein aangekomen in Chang Mai. Een reis van 11,5 uur. Een lange zit maar wel veel gezien onderweg.
Ons hostel ligt wel op een heel druk punt. Dag en nacht veel geluid dus het slapen gaat dan even wat minder. Vandaag teruggekomen van een tweedaagse tocht door de jungle. Eerst ongeveer een uur rijden met een pickuptruck. Daarna zijn we over een snelstromend riviertje door het oerwoud gegaan op een bamboevlot. Af en toe flinke rotsblokken midden in de rivier waar we tussendoor moesten dus dat ging soms behoorlijk hotsend en botsend maar ja....dat is nou juist het avontuur toch?
Daarna een behoorlijk afmattende wandeltocht door het oerwoud. Over smalle paadjes en over bamboestammetjes over het water. Supergaaf om te doen! We hadden een hele leuke gids die soms ineens stopte en dan weer iets heel bijzonders liet zien. Lenig als een aap klom hij in een boom en kwam weer naar beneden met een harsachtige substantie wat hij in een halfdoorgesneden fles verpulverde waarna er een wit poeder overbleef. Hij liet dat dan naar beneden waaieren terwijl hij er een brandende aansteker onderhield. Met een grote steekvlam verbrande vervolgens het poeder. Heel indrukwekkend!
Later kwamen we in ons kamp aan. Daar kwamen vrouwen en kinderen aanlopen met zelfgemaakte spullen om die aan ons te verkopen (zie foto) We sliepen op houten planken. Dus die nacht weinig geslapen.
Volgende dag weer een lange wandeltocht door de jungle, ook weer gezwommen bij een waterval. Vervolgens een tocht gemaakt op de rug van een olifant. Wat een indrukwekkende beesten zijn dat toch! We reden weer een stuk door het oerwoud waarbij het soms heel stijl was. We moesten ons goed vasthouden om er niet vanaf te vallen.
Morgen zijn we nog gewoon in Chang Mail en donderdag vliegen we naar Krabi.

• 04 November 2014 - 18:36

Klaas En Ria:

Hoi zwervers,
    Leuk verslag en prachtige foto's We begrijpen dat de tocht door de jungle een hele onderneming geweest is. Wat zullen je botten zeer doen van een nachtje slapen. Planken met een dun matrasje toch. Is wel wat anders als een lekker matras waar je na een vermoeiende dag op uit kunt rusten. Zwemmen zal verkwikkend geweest zijn. Vandaag nog even gebeld met de kids in het oerwoud. Alles goed daar. Mensen zijn al druk doende met de rijst binnen te halen. Ze zien uit naar jullie.
    Morgen een fijne dag in Chang Mai en donderdag een goede vliegreis naar Krabi.
    Hier alles goed en we denken aan jullie.
    Warme groet uit een kil Nederland.
    Klaas en Ria

• 05 November 2014 - 09:24

GJ:

Helden, respect dat jullie die tocht volhielden!!

• 05 November 2014 - 11:05

Albert & Ineke:

Zozo, jongelui!
    Ja, ik zeg jongelui! Als jullie je niet jong voelden voordat je aan dit avontuur begon, dan zullen jullie je zeker je leeftijd bewust worden na dit avontuur ... lijkt me zo.
    Wel erg spannend allemaal en ook een bijzondere omgeving en cultuur.
    Geniet er nog maar van, 't is zo voorbij.
    Liefdevolle groet,
    Albert & Ineke

• 05 November 2014 - 13:18

Met&Ed:

Hey genieters!
    Super die foto's, hierdoor proef je echt een stukje van jullie avonturen.
    En leuk jullie even op Skype te hebben gesproken. Aan die lach van jullie te zien en de verhalen genieten jullie!
    Wat kunnen mensen toch op verschillende manieren leven. Bizar!
    Nou.. veel plezier nog en pap.. niet teveel gek ongedierte eten he!
    Enjoy! xx Ons

• 05 November 2014 - 16:18

Marleen:

Hee sportievelingen!
    Leuk om ook wat foto's te zien van de jungletocht. Ziet er bekend uit hoor hihi;-) nu kunnen jullie straks lekker bijkomen in Krabi na dit avontuur... Misschien van het weekend weer even skypen? Hebben we minder last van het tijdsverschil :P

Groetjes en tot snel!xx

• 05 November 2014 - 19:59

De Boontjes:

Te laat om te appen ..dus via deze weg heeeeeel veel plezier in Krabi. Bij het zoeken naar foto's & ligging stellen we ons voor dat het helemaal goed gaat komen met de ontspanning :P