Krabi - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Jan en Gea Lammers - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Jan en Gea Lammers - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Jan en Gea

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gea

08 November 2014 | Nederland, Vaassen

Op dit moment regent het zachtjes dus we hebben wel even tijd om weer wat op ons weblog te zetten.
6 november zijn we om 4.30 uur opgestaan. Om 5.00 uur opgehaald en per taxi naar het vliegveld van Chang Mail gegaan. Om 6.25 uur opgestegen richting Krabi. Een schitterende kustplaats met prachtige stranden.
We verblijven daar in een prachtig resort. ( het Baan Dahla Resort)
De kamer is schoon en we hebben een keurige douche. De mensen zijn erg hoffelijk en bijna onderdanig. Gea zei al: 'ik voel me soms net de koningin' haha....ik denk dat Maxima toch echt niet jaloers op ons zal zijn. ( wij ook niet op haar trouwens)
De eerste dag zijn we naar het strand geweest. Het was heel erg warm. Ook het water was voor onze begrippen bijna op het kookpunt (nu drijf ik wel een klein beetje over)
'S Avonds genoten van een schitterende zonsondergang! Wat is Gods scheppingsmacht geweldig groot!
Voor een paar cent kun je hier heerlijk eten. Lekkere kruiden en heerlijke wokgroenten! Gea hoeft dus niet te koken. Ik tracteer haar iedere dag.
Volgende dag hebben we ons met de tuktuk naar een strand verderop laten brengen waar we een trip per longboat hebben geboekt naar een prachtig exotisch strand. Prachtige en ook enorme rotsen die uit water oprijzen. Spelende apen in de bomen. En een eind verderop zagen we zo'n acht neushoornvogels in de bomen. Prachtige beesten. Wel lastig te fotograferen maar Gea heeft toch een poging gedaan.
Op de terugweg moesten we eerst een eind door het water waden om bij de boot te komen. Dus....handdoek om je nek en rugzak hoog houden. Op een gegeven moment toch even een hoge golf dus de dames van het gezelschap gaven een luide gil! Kleren nat maar tas gelukkig nog droog.
'S Avonds weer per tuktuk naar een restaurant een kilometer verderop.
Daar zaten twee vrouwtjes in de bediening die niet groter waren dan ongeveer 1.20 mtr. In dat restaurant stonden grote aquariums met hele grote krabben en kreeften. Ook met zeebaarsen o.i.d.
Wederom heerlijk gegeten daarna naar het resort terug.
Daar nog even lekker zitten lezen en dan slapen.
Volgende keer weer verder..........

• 08 November 2014 - 07:08

Tine:

Hoipiepeloi Jan en Gea.
    Voor ik de ochtendkou instap lees ik jullie verhaaltje. Over mooie stranden en zon! Nou ja, moet dat nou?? Maar wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten van deze reis. De ondergaande zon waar jullie hand in hand ( zo stel ik mij dat voor :)) en in elkaars ogen verzinkend naar kijken, de apen en vogels. Brengt mij weer even terug naar Maleisie.
    Genieten jullie er nog maar even van. De regen, wind, hagel en sneeuw ontlopen jullie echt niet, die barsten begin december los. (Haha) Goeie reis verder en blijf de verhalen schrijven, leuk om jullie te volgen.

• 08 November 2014 - 15:54

Albert, Ineke, Ben En Magda:

We zitten in Dordrecht aan de thee met een lekker chcolaatje over jullie te praten. Super ondernemend die vakantie van jullie. Met groot respect volgen wij dat; worden al moe bij de gedachten, maar we mochten toch niet mee. Lieve groetjes van ons 4en.

• 08 November 2014 - 18:36

Liesbeth:

Hoi Jan en Gea.
    Geweldig omjullie zo te volgen.
    Prachtige natuur en zo kom je weer de grootheid tegen van onze Schepper.
    Gr Liesbeth

• 08 November 2014 - 23:06

Nelleke :

Ben heel benieuwd naar alle foto,s jullie zien zoveel. Geniet ze . Fijn weekend groetjes Jan en Nelleke

• 10 November 2014 - 11:55

Judith&Robin:

hee pap en mam,

We zijn weer helemaal bijgelezen en gekeken hoor :-)! Al hadden we de helft al gehoord via Skype. Tof allemaal hoor, we zijn helemaaaaaaal niet jaloers! Lekker genieten daar! X

• 10 November 2014 - 18:16

Klaas En Ria:

Hallo Jan en Gea,
    Ontzettend fijn dat jullie zo genieten van al het moois in de schepping. Tja de bevolking is niet zo groot en ook niet dik. Als ze ons zien schrikken ze soms. Fijn ook dat jullie genieten van een goede gezondheid. Blijf voorzichtig met eten en water. Heel veel liefs van ons en we genieten van jullie verhalen.
    Klaas en Ria

• 11 November 2014 - 10:31

Albert & Ineke:

We hoeven er niet aan te twijfelen dat jullie genieten. Dat lezen en zien we. Na alles wat er in NL met je is gebeurd Jan, komt jullie dit helemaal toe. Trouwens ... begrepen we het verkeerd dat je weer werk hebt?
    Nog heel fijne dagen toegewenst ... veilig onder Gods zorgende hand.
    Albert & Ineke

• 11 November 2014 - 13:32

Jolanda En Mas:

Lieve allebei,

Het is goed toeven daar! We lezen trouw jullie verslagen (reageren niet altijd). Mooi om jullie verhalen te lezen en kunnen ze zo zelfs bijna beleven. Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Uhhh dat stoere gedoe met die slang doen we niet meer he :-) Hier alles goed, wat leven we in een ander wereldje :-) Nou we kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes, mas en Jolanda

• 11 November 2014 - 22:10

Gera:

Nou, nou, dat backpacken lijkt best aantrekkelijk zo:). Geniet ervan! Groetjes uit herfstig NL...Gera