vervolg verslag Ko Phi Phi - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Jan en Gea Lammers - WaarBenJij.nu vervolg verslag Ko Phi Phi - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Jan en Gea Lammers - WaarBenJij.nu

vervolg verslag Ko Phi Phi

Door: Jan en Gea

Blijf op de hoogte en volg Jan en Gea

19 November 2014 | Nederland, Vaassen

Even nog een paar dingen over Ko Phi Phi......
We zijn met een longtailboat meegegaan (een dagtour) die ons naar de mooiste plekken zou brengen bij 7 eilanden. We zaten met 11 mensen op de boot waarvan 1 Thai, 1 Israeliet, 1 Italiaan, 1 Zweedse dame, een paar dames uit Canada en wij tweeën uit Nederland. Dus zes nationaliteiten op 1 bootje! Superinteressant om met hen te praten. Onderweg gooide de schipper af en toe het anker uit op plaatsen waar we goed konden snorkelen. Het water was daar prachtig blauw en superhelder. Daar zo men we af en toe midden tussen hele scholen prachtige tropische vissen. Zooooo mooi!
Ook zijn we naar een eiland geweest waar heel veel apen leven. Daar hebben we er ook veel van gezien. Sommigen met een jong op hun rug. Erg leuk!
Verder was het op Ko Phi Phi dermate toeristisch en ontzettend druk dat we toch blij waren dat we weer verder konden gaan. We zijn daarna vertrokken naar het eiland Ko Lanta. Dit is verreweg het mooiste eiland in de rij. Ook heerlijk rustig en relaxt. We kwamen daar in een resort terecht waar we vanuit het zwembad zo op de zee keken. 'S morgens met het ontbijt zaten aan tafeltje aan zee onder de palmen te ontbijten. Ongelooflijk mooi. Ook de zonsondergangen waren iedere avond prachtig mooi. We hebben daar meerdere schitterende foto's van kunnen maken.
Jan en Nelleke.......jullie fototoestel was steeds onmisbaar! Wat een handig formaat. We hebben de batterij meerdere keren op moeten laden zo vaak hebben we hem gebruikt.
Vanaf Ko Lanta zijn we weer naar Bangkok gevlogen om daar in een hotel te overnachten om de volgende dag naar Cambodja te vliegen. Echt verschrikkelijk leuk om daar 'de Bosjes' te ontmoeten. Echt een blij weerzien. Een heerlijke ervaring om samen met hen in hun jeep rond te krossen in Siem Reap. Kees Jan stuurt net zo rustig door de drukke straten of het niks is. Overal om je heen tuktuks en brommertjes en scootertjes schieten daar ook weer tussendoor.....ongelooflijk wat een chaos af en toe.....maar ook lachwekkend. De cambodjanen presteren het om met de hele familie op 1 scooter door het drukke verkeer te scheuren. Ja...niet te geloven......vader, moeder en drie kinderen op dezelfde scooter! In Nederland zou de politie je allang van de weg gehaald hebben nog voordat je je eigen straat uit zou zijn maar hier mag dat allemaal......echt lachen soms.
Vandaag zijn we met Tirsa een dagje wezen tempelen (zoals Kees Jan het noemde) De tempels van Ankor Wat zijn heel indrukwekkend om te zien ........wat zijn we blij dat wij geen beeld hoeven te aanbidden,maar dat we een levende God hebben!!
Ongelooflijke bouwwerken! De foto's gooien we nog een keer op het blog.
Alleen is het internet hier wat traag dus met name het uploaden van foto's gaat zeer langzaam.
Maar dan hebben jullie nog wat tegoed. Vanavond gezellig samen naar een restaurant geweest en daar tussen de bedrijven door een spelletje Yatzee gedaan. Supergezellig!
Morgen hopen we samen naar Promee te vertrekken. Daar hopen we een kijkje tenemen in hetleven en werk van de Bosjes!
Voor de rest proberen we ons weblog een beetje bij te houden.
Tot de volgende keer maar weer!

• 19 November 2014 - 17:05

Juut:

Cool! Ik wil ook bij de bosjes zijn! Geniet geniet geniet!

• 20 November 2014 - 09:30

Nelleke:

Lieve Jan en Gea,,, De laatste etappe van jullie reis. Fijn dat de camera goed van pas komt! We wensen jullie samen met Kees-Jan, Mirjam en Tirsa een hele fijn, geweldige en gezegende tijd doe en geef ze een dikke huk van ons Groetjes Jan en Nelleke

• 20 November 2014 - 10:03

Ruth:

Ah, mooi!! Doe ze de groeten!! Hugs and kisses!!

• 20 November 2014 - 13:01

Bernard En Magda:

Lieve ALLEMAAL,
    Super gezellig jullie reisverslag, die drukte van hele familie's op de scooter hebben
    wij ook een beeld bij, toen wij in thailand waren vonden wij dat ook zooooo leuk.
    Blijf genieten van de natuur, het eten ,en in het bijzonder van elkaar.
    Voor de "Bosjes"en voor jullie een dikke knuffel.
    Ben en Magda

• 20 November 2014 - 13:44

Klaas En Ria:

Hoi luitjes,

Leuk jullie stemmen allemaal gehoord te hebben deze morgen. Wat een verrassing. Geniet samen in het dorp en natuurlijk ook op de rijstvelden waar de mensen nu druk zijn.
    Groet van ons,
    Klaas en Ria

• 21 November 2014 - 11:41

Albert & Ineke:

Tjonge wat beleven jullie veel! Dat zal wel lang in jullie herinnering blijven! Leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Lieve groet,
    Albert & Ineke